Show simple item record

dc.contributor.advisorMedeiros, Ismael
dc.contributor.authorSilva, Guilherme Fernandes
dc.contributor.authorSilvano, Daniel Motta
dc.coverage.spatialTubarãopt_BR
dc.date.accessioned2020-03-24T18:11:16Z
dc.date.available2020-03-24T18:11:16Z
dc.date.issued2019pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.riuni.unisul.br/handle/12345/9269
dc.descriptionBridges are structures designed for a long lasting lifespan, but to achieve these lifespan such structures require special care like maintenance and inspections. Through inspections and surveys, the pathological manifestations present in the Orlando Francalacci bridge were classified and cataloged, so that a diagnosis was developed regarding its classification of risk degree. Due the imminent increase in vehicles coming from the inauguration of the new access road to the city of Tubarão, the structure may suffer a considerable increase in flow, resulting in adjacent loads. Lack of inspections combined to lack of routine maintenance interventions creates an increase risk of structure collapse. Based on the accomplishment of cadastral inspection, the field data were tabulated from statistical methods and classic methodologies, allowing the elaboration of a criteria for the evaluation of the O.E.A. risk degree. As a result, the matrix gravity, urgency and tendency was obtained and later the proposal of suggestions to be applied to future recovery plans for the main pathological manifestations found.pt_BR
dc.description.abstractPontes são estruturas projetadas para que sua vida útil seja longeva. Porém, para atingir sua vida útil de projeto, estas estruturas necessitam de cuidados especiais como manutenções e inspeções. Através de inspeções e vistorias foram classificadas e catalogadas as manifestações patológicas presentes na ponte Orlando Francalacci, para que fosse desenvolvido um diagnóstico quanto a sua classificação de grau de risco. Devido ao iminente acréscimo de veículos oriundos da inauguração da nova rodovia de acesso ao município de Tubarão, a estrutura poderá vir a sofrer considerável acréscimo de fluxo, resultando em cargas adjacentes. Combinado à falta de inspeções ou intervenções de manutenções rotineiras, isto gera um aumento ao risco de colapso da estrutura. Com base na realização de inspeção cadastral, os dados de campo foram tabulados a partir de métodos estatísticos e metodologias clássicas, possibilitando a confecção de critérios para a avaliação do grau de risco da OAE. Como resultado, obteve-se a matriz gravidade, urgência e tendência e posteriormente a proposição de sugestões a serem aplicadas a futuros planos de recuperação para as principais manifestações patológicas encontradas.pt_BR
dc.format.extent64 f.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofEngenharia Civil - Tubarãopt_BR
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/*
dc.subjectGrau de riscopt_BR
dc.subjectMatriz GUTpt_BR
dc.titlePonte Orlando Francalacci: determinação de grau de risco e elaboração de proposta de plano de manutenção da O.A.E.pt_BR
dc.typeEstudo de Casopt_BR
dc.subject.areaEngenhariaspt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil

Mantido pela
Unisul
Plataforma
DSpace
Desenvolvido por
Digital Libraries
Licenciamento
Creative Commons